Sommarrester och strössel


Hösten kan vara vansinnigt vacker. Visst är det supertrist att sommaren är slut sedan länge, men så här i oktober innan alla löv fallit kan det vara helt magiskt. Passa på att njuta innan alla träd är kala och trista!

 

Hösten är ännu härligare i vackra miljöer, när löven ligger som strössel på resterna efter sommaren. När jag var i Linköping häromhelgen passade jag på att fota lite i det nästan löjligt idylliska "Gamla Linköping". På 1940-talet bestämde man att det skulle uppföras ett "Östergötlands Skansen" i just Linköping och ett antal äldre byggnader från trakten flyttades således till nämnda plats. Det som är så läckert, som skiljer sig från till exempel Skansen i Stockholm, är att det bor ett 50-tal personer permanent i de gamla kvarteren för att det inte ska bli helt dött och öde under lågsäsong. Det ger hela området en levande och mysig karaktär året om. Detta fick jag berättat för mig av en underbar gammal farbror som driver områdets Postmuseum.

 

Eftersom jag är en seriös fika-junkie tog jag en kopp te på Dahlbergs Café som ägs av en annan go' gubbe - "tv-profilen" Ragnar Dahlberg.  En fika utomhus med kamera, höstlöv, strålande sol och blå himmel i fin miljö är ganska najs.

 

Autumn

(Foto: Lena Grön.)



Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Visst är hösten vacker en klar dag med hög luft och blå himmel. En tur i skogen då är fantastiskt. Gillar verkligen dina bilder. :-)

2009-10-15 @ 12:08:49
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej!



Åh! Jag måste tacka för din kommentar hos mig! vad glad jag blev att du diggade min blogg! =) Du är så välkommen så! =) Och tack för att du tog dig tid att skriva en rad! :)



Ha en fortsatt härlig höstdag! =) Kram!

2009-10-15 @ 12:39:37
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Lena

Tack Malin!

Och tack Sofie!

2009-10-15 @ 12:40:32
URL: http://artefakt.blogg.se/
Postat av: NOOK Elin

Nu finns fotona från mäklaren på min blogg om du vill se =)

2009-10-15 @ 18:03:38
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0